A Hungaroring versenypálya Budapest belvárosától 19 kilométerre, az M3-as autópálya közelében, Mogyoród község mellett található. A pálya egy csodálatos, természetes völgyben fekszik. Karéj formájú 50 hektár lelátó öleli körül. Ennek a kiváló természeti adottságnak köszönhetően a nézőtér bármely pontjáról a versenypálya 80 százaléka belátható.
A versenypálya teljes hossza az 1986-os átadáskor 4013,786 méter volt. 1989-ben kisebb átépítés következett. Az akkori Forma 1-es versenyre, egy kanyarkombináció átvágásával, így egy járulékos előzési lehetőség biztosításával, a versenypálya gyorsabb lett, de a hossza 3968 méterre csökkent. Az 1997. évi átalakítások során a versenypálya hossza, a célegyenes áthelyezése miatt 3982 méterre változott.
A legkisebb ívsugár 20, míg a legnagyobb 400 méter. A célegyenes teljes hossza 788 méter, itt az elérhető legnagyobb sebesség megközelíti a 320 km/h-t. A versenypálya szélessége a célegyenesben 15 méter, a többi szakaszon, az elérhető legnagyobb sebesség függvényében 10, illetve 11 méterre csökken.
A versenypálya legalacsonyabban és legmagasabban fekvő pontja között a relatív szintkülönbség 36 méter. A legnagyobb emelkedő 6,2 százalékos, míg a legnagyobb esés 7,0 százalékos. A Hungaroring versenypálya 2003. évi átalakítása után a célegyenes 202 méterrel hosszabbodott meg, ezzel a versenypálya hossza 4381,08 méterre nőtt.
Pálya neve: Hungaroring
Pálya hossza: 4381,08 méter
Versenykörök száma: 70
Verseny hossza: 306,67 km
Kanyarok száma: 14
Legkisebb ívsugár: 20 méter
Legnagyobb ívsugár: 400 méter
Szintkülönbség: 36 méter
Célegyenes hossza: 788,9 méter
Legnagyobb emelkedő: 6,2 %
Legnagyobb esés: 7,0 %
Boxutca hossza: 303,8 méter
Tudta azt, hogy már 1936-ban rendeztek Magyarországon Forma 1-es futamot?
Az első Magyar Nagydíjat 1936. június 21-én a Budapest belvárosának közelében a Népligetben egy 5 kilométer hosszúságú pályán 50 körrel rendezték meg. A Mercedes-Benz, az Auto Union és a Ferrari csapatai mindannyian 3 kocsit küldtek. A sportesemény meglehetősen nagy tömeget vonzott. A verseny győztese Tazio Nuvolari lett Alfa Romeo versenyautóval.
Ne szalassza el a 2021. évi Magyar Nagydíjat sem megnézni!